Rodzice mogą mylnie oceniać pojęcie PEDAGOGIKA KRYTYCZNA. Tu nie chodzi o krytyczne podejście np. do świata mediów cyfrowych i niezdrowego odżywiania. Pedagogika krytyczna jest pochodną teorii krytycznej, której celem jest destrukcja rodziny, wiary, narodu, a także szkoły w rozumieniu instytucji, która kształci i wychowuje oraz przygotowuje do życia, przekazuje etos pracy. Pedagogika krytyczna ma korzenie marksistowskie. Jest związana ze Szkołą frankfurcką. Nazwa ta odnosi się do grupy naukowców związanych z Instytutem Badań Społecznych zawiązanej na Uniwersytecie we Frankfurcie nad Menem, do której należeli spadkobiercy marksistów – Max Horkheimer, Theodor Adorno, Herbert Marcuse. Z Dariuszem Rozwadowskim, historykiem, pisarzem, współtwórcą Instytutu Wiedzy Społecznej rozmawia Elżbieta Lachman, redaktor naczelna Polskiego Forum Rodziców.
Z rozmowy dowiesz się: 📌 Jak pedagogika krytyczna wchodzi do szkół i czy teorie neomarksistów mogą zagrażać polskim dzieciom? 📌 Czy rodzice są świadomi zagrożeń związanych z pedagogiką krytyczną? 📌 Czy teoria krytyczna ma coś wspólnego z obniżaniem poziomu nauczania w szkołach? 📌 Czy pedagogika krytyczna wspiera rodziców w wychowaniu dzieci? 📌 Co to jest pedagogika reformistyczna? 📌 Czy nauczyciele nadal będą uczyć – przekazywać wiedzę, czy przede wszystkim dbać o dobre samopoczucie uczniów?