Obraz tytułowy: przykład dobrej edukacji: s. Albertus Magnus, doctor universalis. https://mycatholic.life/saints/saints-of-the-liturgical-year/november-15-saint-albert-the-great-bishop-and-doctor/
I. Pojęcie edukacji
Trzeba wiedzieć o ważnej różnicy. Inaczej pojęcie edukacji rozumieją ludzie cywilizacji łacińskiej, inaczej lucyferyści, z którymi walczymy o szkołę i wpływ na młodych.
II. Edukacja a wychowanie
Edukacja zajmuje się sferą poznawczą człowieka, czyli co wie. Wychowanie zajmuje się sferą etyczną człowieka, czyli w co wierzy.
Czytaj też:
Gdy zbudzi się naród-cz.2-twierdza kulturowa-program pozytywny
III. Obszary wiedzy szkolnej
Ta kwestia dotyczy edukacji łacińskiej, gdyż w edukacji masońskiej wiedza szkolna nie oznacza wiedzy uczniów o świecie, ale wiedzę szkoły o uczniach.
IV. Sterowniki edukacji
Wyodrębniłem 4 wyznaczniki, które wyraźnie wskazują, z jaką edukacją mamy do czynienia. Każdy ma 2 warianty. Wariant 1 jest łaciński, wariant 2 masoński. Może być ich więcej, ale te są właściwe naszym czasom.
1. Sterownik tożsamości. Obejmuje na pierwszym miejscu edukację, na drugim wychowanie.
Sterownik wiedzy. Obejmuje na pierwszym miejscu edukację, na drugim miejscu wychowanie.
Sterownik psychiki. Obejmuje na pierwszym miejscu wychowanie, na drugim miejscu edukację.
Sterownik rodzaju sterowania. Obejmuje na pierwszym miejscu wychowanie, na drugim edukację.
V. Kierunek zmian edukacji w Polsce i Europie
Nowy wektor edukacji został wdrożony w świecie białego człowieka w latach 90-tych, a przygotowania trwały od lat 60-tych. Następuje zmiana edukacji łacińskiej na masońską i narodowej na globalno-unijną. Zmiana obejmuje wszystkie wyżej opisane aspekty. W Polsce robiły to wszystkie rządy oraz elity naukowe, edukacyjne i społeczne. Źródłem były zobowiązania międzynarodowe, działalność obcych organizacji w Polsce, wielkie fundusze z zagranicy. Całość składa się na wielką korupcję państwową w świetle prawa. Świadczy to o zdradzie tych elit i całkowitym zaprzedaniu się siłom globalno-unijnym.
VI. Najbliższe perspektywy
Koalicja KO i przystawek wykazuje wielką determinację w doprowadzeniu zmiany do końca. Jak dotąd w mniejszym lub większym stopniu wdrożono: edukację włączającą, ukrainizację, nowe standardy ochrony małoletnich, cyfryzację, profil absolwenta, ograniczenie zdań domowych, redukcję podstaw programowych i lektur, obniżenie poziomu nauczania i wymogów, chaos w ocenianiu, chaos ogólny w szkołach, realizację działań pozaedukacyjnych w szkole, wprowadzenie armii specjalistów nienaukowych, rozrost zaburzeń psychicznych, rozrost orzeczeń, wprowadzenie obowiązkowej Edukacji obywatelskiej i nieobowiązkowej Edukacji zdrowotnej (seksualnej).
Przed nami: kontynuacja wszystkich w/w procesów; zmiana 285 szkół specjalnych w SCWEW i napływ uczniów z problemami do szkół zwykłych; instytucja rzecznika praw ucznia; udział uczniów w wyborze dyrektorów szkół. Największą zmianą będzie wprowadzenie do Europejskiego Obszaru Edukacyjnego, co będzie miało następujące konsekwencje: podporządkowanie polskiego systemu edukacji Komisji Europejskiej, docelowo w każdym aspekcie i obszarze działania; likwidacja polskiej podstawy programowej i wprowadzenie unijnej; obowiązkowość Edukacji zdrowotnej (seksualnej) i jej zmiana w kierunku silniejszej seksualizacji w jak najmłodszym wieku; ocena funkcjonalna dla każdego ucznia; zwiększenie inwigilacji i opresyjności systemu wobec normalnych rodzin; intensywna indoktrynacja uczniów tzw. wartościami europejskimi: zielony ład, kryzys klimatyczny, feminizm, gender, lgbt, imigranci, wielokulturowość, i cała agenda lewacka. Docelowo edukacja ma się stać hodowlą niewolników, w pierwszej fazie jako siły roboczej UE, w drugiej fazie ma nastąpić depopulacja białych chrześcijan, sprowadzenie imigrantów, stworzenie nowej europejskiej rasy negroidalnej, likwidacja narodów i państw narodowych i budowa nowego ładu europejskiego, zwanego Paneuropą.
VII. Jakie będą skutki
Nie uda im się stworzenie systemu, który planują. Być może wydadzą akty prawne, ale w praktyce to nie zadziała. Uda im się natomiast zlikwidować edukację narodową i zastąpić ją chaosem. Dalszy los polskiej edukacji będzie wypadkową tego, co się będzie działo z UE oraz tego, co zrobią ludzie w Polsce. Realne działania odbudowy będą możliwe, gdy rząd w Warszawie stanie się rządem polskim i przestanie stosować się do programów unijnych. Nie nastąpi to, dopóki będziemy pod władzą UE i globalistów. Wszystko jednak wskazuje, że To rozpadnie się w ciągu najbliższych kilku lat. Musimy być gotowi na ten czas, gdyż wówczas będzie możliwość odbudowy oraz zapotrzebowanie społeczne na narodową edukację.
VIII. Czy można to zatrzymać
Teoretycznie tak, wystarczy, że rząd przestanie realizować programy unijne dotyczące edukacji. W praktyce zatrzymanie tego nie jest możliwe wbrew władzy, a władza chce to robić z w/w powodów. Nie ma również sił, które by mogły i chciały to zatrzymać. Siły, które mogłyby to zrobić są następujące: środowiska naukowe, środowiska edukacyjne, politycy obecnej opozycji, episkopat, rodzice i reszta społeczeństwa. Nikt nie jest tym zainteresowany, poza jednostkami. Elity są całkowicie bezużyteczne dla sprawy narodowej. Natomiast ludność nie widzi związku pomiędzy szkołą a jakością ich życia. Dlatego Polacy nie reagują na likwidacji narodowej szkoły polskiej.
To się jednak zmieni, ale dopiero wtedy, gdy zostanie zniszczona. Wówczas ludzie odczują na własnej skórze, oczywiście nie wszyscy od razu, a niektórzy wcale. Jednak powstanie dość liczny aktyw oddolny, który będzie można i trzeba wykorzystać, aby wywrzeć nacisk na władzę polityczną, wtedy, gdy zechce odgruzować Polskę.
IX. Edukacja systemowa i pozasystemowa
X. Edukacja dobra i zła.
XI. Możliwości nauczania obszarów edukacji
Są trzy Obszary edukacji: 1.wiedza tożsamościowa, 2.wiedza ogólna, 3.wiedza praktyczna. Zachodzi wyraźna różnica między nauczaniem obszaru 1 i pozostałych dwóch.
XII. Możliwości prowadzenia edukacji
XIII. Znaczenie informacji i relacji
Większość ludzi myśli, że decyduje sfera energomaterialna – zaangażowane środki, zasoby, pieniądze, budynki, administracja, przymus. To ma znaczenie, ale decyduje informacja i sfera relacyjna. Relacje międzyludzkie są podstawą wszystkich systemów, dotyczących ludzi. Informacja decyduje, kiedy, jak, i czy w ogóle działanie zostanie podjęte. Główna różnica dotyczy czasu.
XIV. Skuteczność działań edukacyjnych
Z powyższego wynika, że edukacja w obszarze wiedzy tożsamościowej polega na wymianie informacji w ramach relacji międzyludzkich. Długofalowo to właśnie ten obszar edukacji jest decydujący dla pozostałych dwóch, a także dla dalszego życia ludzi. Będzie wpływał na ich wybory i na sferę energomaterialną. Pozostałe dwa Obszary: wiedza ogólna i wiedza praktyczna są bardzo ważne, jednakże oddolnie pozasystemowo nie da się w krótkim czasie zorganizować ich nauczania, natomiast każdy we własnym zakresie jest w stanie dotrzeć do tej wiedzy, jeśli zechce. O tym, czy człowiek zechce sam się tego nauczyć, decyduje Obszar wiedzy tożsamościowej oraz jego osobista sytuacja.
XV. Ratowanie polskiej edukacji
Dotąd koncentrowaliśmy się na ratowaniu polskiej edukacji przed zniszczeniem. Działania te nie przynoszą rezultatu, ponieważ prowadzi je rząd za pomocą sfery energomaterialnej. Uratowanie polskiej edukacji wymaga więc decyzyjności w tej sferze. Obecnie jest to dla nas nieosiągalne. Zachodzi proces konsekwentnej likwidacji narodowej edukacji typu łacińskiego, czyli likwidacja dobrej edukacji i zastępowanie jej edukacją złą. Z naszego poziomu, który jest oddolny i pozasystemowy, gdzie nie dysponujemy sferą energomaterialną nie jesteśmy w stanie powstrzymać tego procesu, co najwyżej go opóźniać. Skoro więc te działania nie są i nie będą skuteczne, trzeba skupić się na czym innym: przygotowanie odbudowy polskiej edukacji. Natomiast dotychczasowe działania systemowe należy prowadzić, ale traktować je jako działania w sferze relacyjnej, czyli przysparzające nam stronników, obecnych i przyszłych. Dzisiejszy obojętny jutro stanie się stronnikiem, musi tylko dowiedzieć się o naszej pracy.
XVI. Odbudowa polskiej edukacji
Będzie możliwa, gdy ustanie władza unijna nad Polską. Do tego czasu polska edukacja będzie już na tyle zniszczona, że większość jej procesów trzeba będzie odtwarzać od podstaw. Pozytywną stroną tej sytuacji będzie to, że nie trzeba się będzie liczyć z systemem, jaki wówczas będzie. Odbudowa będzie wymagała niewielkiej grupy osób, którzy będą chcieli z powrotem wprowadzić ustawienia systemowe dobrej edukacji narodowej. Wymagać to będzie wiedzy, motywacji i współdziałania. Ta grupa będzie musiała korzystać z poparcia społecznego, czyli znacznie większej grupy ludzi, którzy będą mieli tożsamość narodową polska i cywilizacyjną łacińską. Taką grupę można uformować za pomocą działań informacyjnych w sferze relacyjnej. Aby ten proces zaistniał, potrzebne są 3 czynniki: motywacja po stronie uczniów, wiedza tożsamościowa, nadająca się do przekazania i działanie nauczających.
XVII. Motywacja uczniów pozasystemowych
Może wynikać z dwóch impulsów: wewnętrznego i zewnętrznego. Impuls wewnętrzny to poruszenie szlachetnych dążeń – poznawczych (dążenie do prawdy) i etycznych (dążenie do dobra). Impuls zewnętrzny to reakcja na pogarszającą się sytuację ogólną i upodlenie Polaków. Z pewnością pojawi się ruch tożsamościowy, który będzie dążył do odbudowy Polski. Dopóki taka motywacja w ludziach się nie pojawi, większość nie będzie nas słuchać. Deforma szkoły 2026 będzie jednym z silniejszych impulsów, wywołujących motywację do edukacji pozasystemowej.
XVIII. Wiedza tożsamościowa
Musi obejmować następujące aspekty:
Wiedza ta musi zostać zwięźle opisana i być łatwo dostępna dla każdego. Trzon tej wiedzy jest już gotów i niebawem znajdzie się na rynku w postaci publikacji w dwóch tomach PORADNIK ŚWIADOMEGO NARODU. Wraz z kolejnymi publikacjami utworzy on zwarty program nauczania pod nazwą PROGRAM EDUKACJI NARODOWEJ (PEN). Ten z kolei jest częścią większej koncepcji ustrojowej PROGRAM WOLNEJ POLSKI. Poradnik jest podstawą wiedzy tożsamościowej, niezbędnej, aby w nadchodzącej przyszłości znaleźli się ludzie, którzy odbudują polską edukację. PEN poza dużymi książkami obejmie też krótkie ściągawki.
Czytaj też:
poradnik świadomych rodziców-całość do pobrania
XIX. Działanie nauczających pozasystemowo
Większość stanowić będą działacze, nawiązujący i utrzymujący relacje z ludźmi w terenie. Potrzeba będzie pewnej grupy nauczających. Nie musi być liczna, niezbędne minimum to kilkanaście osób, dobrze znających Program Edukacji Narodowej. Jeśli wiedza tożsamościowa będzie łatwo dostępna na różnych nośnikach, wystarczy, że działacze będą głosić podstawowe tezy, po szczegóły odsyłając do nauczających i do źródeł wiedzy tożsamościowej. Reszta znajdzie się w ręku uczniów pozasystemowych.
XX. Wpływ pozasystemu na system
Zaistnienie pozasystemowego Programu Edukacji Narodowej, niezależnego od władzy i tzw. elit, gdy wiedza o nim się rozpowszechni może wpłynąć na działanie antypolskiego systemu. Jest on ustawiony tak, aby zwalczać działania systemowe, dlatego są one tak mało skuteczne. Nie ma natomiast niczego, aby poradzić sobie z wiedzą tożsamościową, rozwijającą się poza systemem, której system nie jest w stanie kontrolować i zmierzyć. To może spowolnić antypolskie działania systemu. Co do ludzi, świadomość równoległego, niezależnego od systemu nurtu edukacyjnego da im pewność siebie i większą odporność na działania systemu. Upowszechnienie Programu Edukacji Narodowej spowolni systemową destrukcję i przyspieszy odbudowę.
Nil desperandum. Nie traćcie ducha,
wróg karmi się Waszym strachem,
rozpaczą i brakiem nadziei.
Poradnik świadomego narodu, czyli książka, otwierająca Program Edukacji Narodowej, będący częścią Programu Wolnej Polski już w przedsprzedaży. Chcesz się dowiedzieć, kto nam to robi, jak i dlaczego? Chcesz z tego wyjść? Jeśli tak, to ci się spodoba. Przedsprzedaż pierwszego tomu pod tym linkiem:
Polub nasz profil na Facebooku i śledź naszą działalność na bieżąco.